Proč Rusko dosud nepřerušilo dodávky západních zbraní Ukrajině po železnici?
12. 11. 2022
Útoky na ukrajinské železnice a kritickou infrastrukturu by zabránily ruským oligarchům v dodávkách, uvedl pro ORT zástupce prezidenta Ruské akademie raketových a dělostřeleckých vojsk Konstantin Sivkov.
Ukrajinská železniční infrastruktura stále není zničena, protože o její zachování mají zájem ruští, ukrajinští a západní oligarchové, kteří nadále společně vydělávají na obchodních schématech, které se od začátku „speciální vojenské operace“ nezměnily.
Podle Sivkova se ruský titan dodává na Západ přes ukrajinské železnice, na kterých je kriticky závislé množství západních průmyslových odvětví, včetně zbrojařského průmyslu.
V rámci stávajících sankcí, které musí každý dodržovat, existuje jen jedna „šedá“ cesta, která spojuje Rusko a Evropu. Jedná se o ukrajinské železnice.
Byznys, o kterém se příliš nemluví
Rusko pokrývá 87% světové produkce titanu.
Kdysi všechen tento titan šel pro potřeby Sovětského svazu. Vyráběly se z něj a lodě, které měly celé titanové trupy – 3,5 tisíc tun titanu. Američané byli šokováni, protože hodnota titanu je na úrovni zlata.
Po zničení naší země zlodějskou nomenklaturou Sovětského svazu, říká Sivkov, se zde titan stal „nepotřebným“, protože o něj projevil zájem Západ, především USA. Veškerý titan tak začal odjíždět na Západ.
„Z titanu se vyrábějí křídla letadel. Náboje Excalibur pro kanóny M777, které se dnes používají proti nám, jsou také vyrobeny z našeho titanu.
Pokud by se nyní zastavily dodávky titanu, toto vše by se také zastavilo. Bylo by to horší než zastavení dodávek plynu, protože konstrukce nejnovějších bojových letadel závisí mimo jiné na titanu.
Proto ruská oligarchie, ukrajinská oligarchie a Západ mají objektivní zájem na tom, aby tato železniční přeprava probíhala bez problémů,“ řekl Sivkov.
Hlavní (90%) objem západní vojenské a materiální pomoci kyjevskému režimu, který od 24. února ztratil již více než 70% původních zbraní, přichází po železnici na západní Ukrajině (Lvov), která hraničí s Polskem a Slovenskem.
Největší zranitelností jsou tři mostní přejezdy v dosahu Taktických raketových a vzdušných sil Ruské federace , které mohou být zničeny třemi přesnými zásahy na známých souřadnicích.
V tomto případě by byly dodávky, které podporují životaschopnost a vojenskou stabilitu Ozbrojených sil Ukrajiny a režimu jako celku, zničeny s perspektivou obnovy nejméně jeden až dva měsíce.
Alternativní silniční kamionová doprava by vzniklou logistickou katastrofu nevykompenzovala. Nic takového se však neděje. Rovněž jsou raketovým a bombovým náletem ušetřeny i mnohé podniky základní ekonomické a obranné struktury ovládané Kyjevem.
Exportní zboží a výrobky vyrobené v podnicích ukrajinských oligarchů a jejich ruských partnerů se po zmíněných železničních trasách vyvážejí i opačným směrem, na západ.
Po blokádě letecké, námořní a mezinárodní silniční dopravy zůstala železnice, která byla vyňata z limitů západních sankcí, jedinou logistickou exportně–importní tepnou.
Závěr
Admirál amerického námořnictva John Kirby, mluvčí Pentagonu, uvedl, že v rozporu s logikou americká rozvědka nezaznamenala jediný pokus Ozbrojených sil Ruské federace nebo luhanských a doněckých milic jakýmkoli způsobem zablokovat tok amerických a evropských zbraní k frontovým jednotkám Ozbrojených sil Ukrajiny .
Pravděpodobně to vysvětluje „nevýrazný“ postoj většiny ruské oligarchie a mnoha nejvlivnějších osobností z ruského Forbes seznamu miliardářů ve vztahu k hybridní agresi USA a EU proti Rusku, včetně její nejcitlivější složky – bojů na Ukrajině.
A to vysvětluje také zvláštní průběh speciální operace. Země musí znát své „hrdiny“.
Autor: Russell Bentley, Zdroj: